Jag blir så ledsen...

Såg på veckans hitta hem nyss, i programmet som var från ikväll så var
dom tvngade att avliva Sofie som hunden hette. Hon hade växt upp i en liten
bil så hennes ben var helt snea för hon hade blivit tvingad att sitta i en konstig ställning.
Det är så jävla sjukt att en människa kan göra så mot ett djur för att hon var för busig.
Det är väl för fan helt jävla logiskt att en hundvalp är busig och ouppfostrad! Men vem fan
gav männsikan rätt att sätta hunden i en bil utan mat och vatten mitt i vintern!
De borde vara lagligt att sätta den idioten i en bil i två månader utan mat åh vatten.
Jag blir så ledsen att man gör så, helt jävla otroligt! Hoppas männskan sover dåligt om
nätterna och råkar ut för något dåligt så han/ hon får lida!
Kanske låter hemskt men om de hade varit en människa man stängt in så skulle man
ju ha blivit straffad!! Eller?!

Skaffar man sig ett djur får man ju ta hand om den hela livet! Även om de är jobbigt att
gå ut när de regnar eller jobbigt att ta bort bajs eller att dom har sönder saker.
Fattar inte folk att man har ansvar när man skaffar djur?
Jag är grymt arg och ledsen efter detta program.
Sen såg jag att folk tycker att de är fel att dom tar bort hundar i programmet hitta hem.
Men dom gör det bara för djurets bästa!
Det finns ju en ägare som sett till att de blivit missär för hunden ju!!
Skyll inte de på dom som räddar hundar dagligen och ger dom tid, omhet, värme, mat, kärlek,
allt som en hund behöver som dom inte fått för deras tidigare ägare inte tar sitt ansvar!

Nu har sagt mitt i alla fall, nu ska jag sova.. Ska skriva nån dag om varför de finns raser hos djur också!
Hej så länge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0