Dags för ny kurs..

Ja nu är det dags för sängen egentligen men är lite seg på att komma dit :P
Imorn börjar en ny kurs åxå under kursen kommer vi ha praktik igen och
det kommer bli sköjj de! :) Men massor att göra då det krävs mer av mig som
pedagog och så är det en uppgift som ska göras.. har dock inte orkat tänka på de
och kollat igenom de än.. I helgen har typ allt handlat om att vara ledig och hästen! :)
***
I Fredags så jobbade jag kvällen och hade massor att tänka på och att göra innan jag
kunde sova.. Fylla luft i däcken på transporten, handla och komma ihåg vad mer som
skulle göras på morgonen där på för vi skulle ju på en distans träning! :D
Var nog lite dumt att jobba, hade massor som skulle behövts gjort och hade bara
morgondagen i huvudet :P
Kom i sängen sent på fredag och upp tidigt för att hämta upp F & P som skulle hjälpa
mig med herr Fläsk ;P Så snällt av dom att följa med! :)
Lördagsmorgon, svinkallt.. Fan var det jag tänkte men hade kollat vädret och det skulle
bli bättre, solen var ju framme.. När jag kom ut till stallet hade Saras bil inte startat så hon
var sen ut.. Så fort in och hämta Flash så han fick komma ut en sväng (han blir sur annars)
sen var det bara att göra allt klart för av färd!
Lastningen kom och självklart ska han krångla men vi var ju i tid så gjorde inte så möe!
***
Väl framme var vi först :P Jag åker i GOD tid för att inte behöva stressa.
Sen red vi i väg, blev långa sträckan i 12 tempo som sist. På väg tillbaka så tappade en häst
sin sko så sista biten gick väldigt sakta och Flash ville bara springa fort fort hela tiden.. :/
Satt mest och höll honom under hela ritten, men vissa stunder gick han kanon!
Väl i mål så hade vi missat tiden med 1 minut plus!! Hur bra va inte de? :D Jo super bra!
(på träningarna säger man innan hur fort man ska rida men man får inte reda på hur lång banan är
och man får inte använda klocka)
Efter vi fått korv och saft så skulle vi lasta för hemfärd och han går i hur lätt som helst.. !?
Vi hade precis innan beklagat oss för att det tog typ 20-30 min när vi skulle åka.. Åh nu tog de 30
sek så var allt bommat och klart..
Han stod till och med blixt stilla så stod och pratade med några som var kvar så han fick träna på att
vänta att vi skulle åka!
Man ser såna framsteg på honom på så kort tid att man nästan bli tårögd! Sen börjar det komma
fina fina muskler på honom! :) Åhh de är så kul när allt går framåt!
Så denna helg var grymt bra och han var pigg och fräsch idag också.
Så nu får gärna snön försvinna den gör ingen nytta nu längre, de går inte att köra race på åkrarna
längre för den är för hård.. :(
***
Nu blir det faktiskt sängen.. ska bara kolla nya schemat.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0