A9 ritten

Ja i helgen var det dags för A9 ritten, i fredags kväll var jag där
och hjälpte till att sätta fram sakerna. i lördags var jag parkeringsvakt
och blev inte kvar så länge, fick tid att lägga på att packa klart och göra
Flash klar :) Åh i går så tävlade vi!
Vi red 50 km och jag hade en plan och vi följde den och jag är grymt nöjd!
Första sträckan gick bra vi låg ganska långt bak då målet var att ta sig igenom
utan för hög puls tempot jag tänkt mig var ca 13 km/ tim. Vi hade 12,5.
Varmt var det åxå mellan varven och Flash är ju inte värme tålig precis :(
Den andra sträckan red vi själva hela vägen, alltså 20 km.
Han gick jätte bra då åxå vilket är skönt att veta! :)
Innan ankomst och mål skittade vi nästan 1 km så groomingen gick fort i första grind
och mål vilket var otroligt skönt! I första grind hade han nollor rak igenom.
I mål fick han en 2 på mage och en 1 på framåt anda men som sagt de tar massa
på honom när det är varmt :/ Stackarn!
Men efter att ha fått ätit mat och druckit vatten var allt som det skulle och vi fick åka
hem och så trött var han inte då han orkade krångla vid lastningen :P
Nu snart ska jag åka ut och kolla till mannen och ta en promenad :)
Kram hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0